ProSiebenSat.1 Media SE

• WKN: PSM777
  • ISIN: DE000PSM7770

Nachricht vom 31.03.2020 | 18:00

ProSiebenSat.1 Media SE: Release according to Article 43, Section 1 of the WpHG [the German Securities Trading Act] with the objective of Europe-wide distribution

ProSiebenSat.1 Media SE
31.03.2020 / 18:00
Dissemination of a Voting Rights Announcement transmitted by DGAP - a service of EQS Group AG.
The issuer is solely responsible for the content of this announcement.

We refer to the voting rights notifications pursuant to Sections 33, 34 German Securities Trading Act ('WpHG') of Daniel Křetínský and Patrik Tkáč (group notifications) and Roman Korbačka dated 11 March 2020 concerning ProSiebenSat. 1 Media SE. We, acting on our own behalf and with regard to Daniel Křetínský and Patrik Tkáč also on behalf of CZECH MEDIA INVEST a.s. and RUBY Equity Investment S.à r.l. (together the 'Notifying Persons'), for reason of exceeding the threshold of 10% of the voting rights resulting from shares in ProSiebenSat.1 Media SE, herewith inform you pursuant to Section 43 WpHG about the objectives pursued with the acquisition of the voting rights and the origin of the funds used to make that certain acquisition as follows:

1. The acquisition of the voting rights in ProSiebenSat.1 Media SE serves the purpose to implement strategic objectives.

2. We intend to acquire additional voting rights during the course of the next twelve months.

3. We intend to exercise influence on the appointment or removal of members of the administrative, managing and supervisory bodies of ProSiebenSat. 1 Media SE in accordance with our shareholding in ProSiebenSat.1 Media SE.

4. Currently, we do not seek to materially change the capital structure of ProSiebenSat. 1 Media SE in particular regarding the ratio of equity and debt and the dividend policy.

5. Pursuant to Section 43 para. 1 sentence 4 WpHG, we hereby notify you, that RUBY Equity Investment S.à r.l. used debt capital to acquire the voting rights. Regarding the other Notifying Persons, the acquisition of voting rights occurred due to the attribution of voting rights in accordance with Section 34 para. 1sentence 1 no. 1 WpHG and Section 34 para. 2 WpHG. Therefore, neither equity nor debt capital has been used.

31.03.2020 The DGAP Distribution Services include Regulatory Announcements, Financial/Corporate News and Press Releases.
Archive at www.dgap.de

Interview im Fokus

Mountain Alliance: „Großer Digitalisierungsschub“

Furioses Börsendebüt für den Datenbankspezialisten Exasol. Einer der Profiteure: Die Münchner Beteiligungsgesellschaft Mountain Alliance AG (MA, ISIN DE000A12UK08), die auch nach einem Teilexit noch rund 2% an Exasol hält. Aktuell notiert die MA-Aktie rund 30 % unter dem NAV. Financial.de sprach mit MA-CEO Daniel Wild über die stärksten Digitalisierungstrends, die kritische Größe von 100 Mio. Euro Börsenwert, den neuen Investor und weitere Aktienkäufe.

Aves One AG: Kursziel 13,60 €

Die Aves One AG ist auch in der Corona-Krise als Bestandshalter von langlebigen Logistik-Assets mit langfristigen Mietverträgen gut aufgestellt. Das Unternehmen hat als Guidance einen Umsatz und ein EBITDA mindestens auf Vorjahresniveau verkündet. Unseres Erachtens sollte dies auch ohne Zukäufe gut machbar sein, da die im abgelaufenen Geschäftsjahr 2019 erworbenen Assets bereits zu einer höheren Umsatzbasis führen sollten. Auf Basis unseres DCF-Modells haben wir ein Kursziel in Höhe von 13,60 € ermittelt und vergeben ein KAUFEN-Rating.

Deutsche Lufthansa AG: Einigung über Lufthansa Stabilisierungspaket

30. Mai 2020, 00:04

2G Energy AG

Original-Research: 2G Energy AG (von First Berlin Equity Research GmbH): Hinzufügen