Royal KPN N.V.

Royal KPN N.V. Press Release: Maximo Ibarra resigns as KPN CEO

Royal KPN N.V.

25-Jun-2019 / 07:36 CET/CEST

Today, Royal KPN announces that Maximo Ibarra resigns as CEO. He has given notice of termination of his contract, effective 30 September 2019.

Maximo Ibarra resigns for pressing family reasons and will move back to Italy where he will take up a new executive position. He will continue the next three months to work towards an effective transfer of his duties to a successor, yet to be identified.

His resignation is unrelated to the network outage experienced yesterday.

Maximo Ibarra, CEO of Royal KPN: "I have been with KPN since 2017, and appointed CEO in 2018. I regret the timing, but family reasons gave me no choice. I will dedicate myself the coming months to secure a seamless transfer to my successor."

Duco Sickinghe, chairman of the Supervisory Board: "The Supervisory Board regrets but respects Maximo's decision and accepts his resignation. The company is in good shape and is well on track to deliver on its strategy. We are in the process of identifying the right successor to Maximo. We wish Maximo all the best in his future endeavors."

Dissemination of a CORPORATE NEWS, transmitted by EQS Group.
The issuer is solely responsible for the content of this announcement.

End of Announcement - EQS News Service

Anleihe im Fokus

Eyemaxx 5,5%-Anleihe jetzt zeichnen!

Profitables Geschäftsmodell mit wachstums- und margenstarken Geschäftsfeldern in den Bereichen Wohnen und Gewerbe; Kernmärkte sind Deutschland und Österreich

öffentliches Angebot: vom 5. September 2019 bis zum 19. September 2019 (12:00 Uhr MESZ)

Emissionsvolumen: Bis zu 50 Mio. Euro

Umtauschangebot: Frist für Umtausch der Anleihe 2014/2020 bis 13. September 2019

WKN / ISIN: A2YPEZ/DE000A2YPEZ1

Zinszahlung/Zinszahlungsmodalitäten:5,5 % p.a (Kupon), (ICMA actual /actual), erste Zinszahlung am 24. September 2020v

Fonds Research 2019: Dt. Mittelstandsanleihen FONDS bietet attraktive Anlagemöglichkeit

Auch 2019 hat die GBC AG unter der Vielzahl an Publikumsfonds neun „Fonds Champions“ herausgefiltert. Darunter den Deutsche Mittelstandsanleihen FONDS (ISIN: LU0974225590), der eine qualitätsorientierte Strategie verfolgt und eine vielversprechende Anlagemöglichkeit in den deutschen Mittelstand bietet. Insbesondere vor dem Hintergrund des aktuellen Niedrigzinsniveaus sehen wir den Fonds als gute Chance, um attraktive Renditen zu erwirtschaften und dies verbunden mit einer traditionell niedrigen Fonds-Volatilität. Wir vergeben 5 von 5 GBC-Falken ein.

euromicron AG

Original-Research: euromicron AG (von GBC AG): Kaufen