Royal KPN N.V.

• ISIN: NL0000009082
  • Land: Netherlands

Nachricht vom 30.09.2019 | 07:30

Royal KPN N.V. Press Release: KPN to withdraw the intended appointment of Mrs. Dominique Leroy as CEO of KPN

Royal KPN N.V.

30-Sep-2019 / 07:30 CET/CEST

Royal KPN N.V. ("KPN") regrets to announce that Mrs. Dominique Leroy is no longer a candidate in the process to become the Chief Executive Officer and Chairman of the Board of Management of KPN.

The duration of the procedures which concern Mrs. Leroy by the authorities in Belgium is unclear and unpredictable. The Supervisory Board of KPN considers these uncertainties around timing not in the interest of KPN and its stakeholders. For this reason, the Supervisory Board has taken the decision to withdraw the intended appointment of Mrs. Leroy in the position of CEO of KPN.

Chairman of KPN's Supervisory Board Mr. Duco Sickinghe: "This was a difficult decision for the Supervisory Board given the track record of Mrs. Dominique Leroy as a very accomplished executive. However, the uncertainty around timing results in a situation, which the Supervisory Board considers not in the interest of KPN. We wish her all the best."

As a consequence, the Extraordinary General Meeting of Shareholders - scheduled for Monday 28 October 2019 - will not take place.

As announced on 5 September 2019, Mr. Joost Farwerck will temporarily assume the position of Chairman of the Board of Management and Executive Committee.

The Supervisory Board is fully focused on the situation and expects to be able to make a further announcement at short notice.

For more information:
KPN Royal Dutch Telecom
Wilhelminakade 123
3072 AP Rotterdam
Tel: +31 (0)70 4460986
E-mail: ir@kpn.com

Dissemination of a CORPORATE NEWS, transmitted by EQS Group.
The issuer is solely responsible for the content of this announcement.

End of Announcement - EQS News Service

Interview im Fokus

Mountain Alliance: „Großer Digitalisierungsschub“

Furioses Börsendebüt für den Datenbankspezialisten Exasol. Einer der Profiteure: Die Münchner Beteiligungsgesellschaft Mountain Alliance AG (MA, ISIN DE000A12UK08), die auch nach einem Teilexit noch rund 2% an Exasol hält. Aktuell notiert die MA-Aktie rund 30 % unter dem NAV. Financial.de sprach mit MA-CEO Daniel Wild über die stärksten Digitalisierungstrends, die kritische Größe von 100 Mio. Euro Börsenwert, den neuen Investor und weitere Aktienkäufe.

Aves One AG: Kursziel 13,60 €

Die Aves One AG ist auch in der Corona-Krise als Bestandshalter von langlebigen Logistik-Assets mit langfristigen Mietverträgen gut aufgestellt. Das Unternehmen hat als Guidance einen Umsatz und ein EBITDA mindestens auf Vorjahresniveau verkündet. Unseres Erachtens sollte dies auch ohne Zukäufe gut machbar sein, da die im abgelaufenen Geschäftsjahr 2019 erworbenen Assets bereits zu einer höheren Umsatzbasis führen sollten. Auf Basis unseres DCF-Modells haben wir ein Kursziel in Höhe von 13,60 € ermittelt und vergeben ein KAUFEN-Rating.

Deutsche Lufthansa AG: Einigung über Lufthansa Stabilisierungspaket

30. Mai 2020, 00:04

2G Energy AG

Original-Research: 2G Energy AG (von First Berlin Equity Research GmbH): Hinzufügen