Royal KPN N.V.

• ISIN: NL0000009082
  • Land: Netherlands

Nachricht vom 08.07.2019 | 08:00

Royal KPN N.V. Press Release: KPN to sell its international network to GTT Communications, Inc.

Royal KPN N.V.

08-Jul-2019 / 08:00 CET/CEST

Today, Royal KPN N.V. ("KPN") announced that it has reached agreement to sell its international network to GTT Communications, Inc. ('GTT'), a global cloud networking provider to multinational clients and operator of a Tier 1 IP network, for approximately EUR 50 million on a cash and debt-free basis (enterprise value). The transaction includes the sale of international fiber assets and network points of presence (POPs) in 21 countries.

The transaction is in line with KPN's strategy to accelerate simplification of the company. The proceeds of the transaction will be retained to increase operational and financial flexibility. The transaction is subject to regular closing conditions, including regulatory approvals.

After closing of the transaction, KPN continues delivering international services to Dutch Business customers as part of its ICT-services offering. As part of the transaction, KPN will enter into a master services agreement with GTT to ensure continuity of international network services to its customers.

For more information:
KPN Royal Dutch Telecom
Wilhelminakade 123
3072 AP Rotterdam
Tel: +31 (0)70 4460986
E-mail: ir@kpn.com

Dissemination of a CORPORATE NEWS, transmitted by EQS Group.
The issuer is solely responsible for the content of this announcement.

End of Announcement - EQS News Service

Interview im Fokus

Mountain Alliance: „Großer Digitalisierungsschub“

Furioses Börsendebüt für den Datenbankspezialisten Exasol. Einer der Profiteure: Die Münchner Beteiligungsgesellschaft Mountain Alliance AG (MA, ISIN DE000A12UK08), die auch nach einem Teilexit noch rund 2% an Exasol hält. Aktuell notiert die MA-Aktie rund 30 % unter dem NAV. Financial.de sprach mit MA-CEO Daniel Wild über die stärksten Digitalisierungstrends, die kritische Größe von 100 Mio. Euro Börsenwert, den neuen Investor und weitere Aktienkäufe.

Aves One AG: Kursziel 13,60 €

Die Aves One AG ist auch in der Corona-Krise als Bestandshalter von langlebigen Logistik-Assets mit langfristigen Mietverträgen gut aufgestellt. Das Unternehmen hat als Guidance einen Umsatz und ein EBITDA mindestens auf Vorjahresniveau verkündet. Unseres Erachtens sollte dies auch ohne Zukäufe gut machbar sein, da die im abgelaufenen Geschäftsjahr 2019 erworbenen Assets bereits zu einer höheren Umsatzbasis führen sollten. Auf Basis unseres DCF-Modells haben wir ein Kursziel in Höhe von 13,60 € ermittelt und vergeben ein KAUFEN-Rating.

Deutsche Lufthansa AG: Einigung über Lufthansa Stabilisierungspaket

30. Mai 2020, 00:04

2G Energy AG

Original-Research: 2G Energy AG (von First Berlin Equity Research GmbH): Hinzufügen