Royal KPN N.V.

Royal KPN N.V. Press Release: KPN issues EUR 500m hybrid bond

Royal KPN N.V.

30-Oct-2019 / 17:45 CET/CEST

NOT FOR DISTRIBUTION TO ANY U.S. PERSON OR ANY PERSON LOCATED OR RESIDENT IN THE UNITED STATES OF AMERICA OR IN ANY OTHER JURISDICTION WHERE IT IS UNLAWFUL TO DISTRIBUTE THIS ANNOUNCEMENT

Today, Koninklijke KPN N.V. ("KPN") has successfully issued a EUR 500 million perpetual non-call 5.25 year subordinated bond with a 2.00% coupon until the first reset date on 8 February 2025. The hybrid bond will be listed on Euronext Dublin's Global Exchange Market.

Proceeds will be used for general corporate purposes, including refinancing of debt. This transaction will enable KPN to materially lower the cost of its outstanding hybrid capital.

The new hybrid bond will be treated for 50% as equity and 50% as debt by the credit rating agencies and will be accounted for as equity under IFRS. The hybrid bond is expected to be rated Ba2 by Moody's, BB+ by S&P and BB+ by Fitch.

Barclays and Goldman Sachs acted as Structuring Advisors and Joint Global Coordinators and together with BNP Paribas and NatWest Markets as Joint Lead Managers for the transaction.

Disclaimer

These materials are not for release, distribution or publication, whether directly or indirectly and whether in whole or in part, into or in the United States, Australia, Canada or Japan or any (other) jurisdiction where to do so would constitute a violation of the relevant laws of such jurisdiction.

The bonds are not and will not be registered under the US Securities Act of 1933, as amended (the US Securities Act) and will also not be registered with any authority competent with respect to securities in any state or other jurisdiction of the United States of America. The bonds may not be offered or sold in the United States of America without either registration of the securities or an exemption from registration under the US Securities Act being applicable.

For more information:
KPN Royal Dutch Telecom
Wilhelminakade 123
3072 AP Rotterdam
E-mail: ir@kpn.com

Dissemination of a CORPORATE NEWS, transmitted by EQS Group.
The issuer is solely responsible for the content of this announcement.

End of Announcement - EQS News Service

Interview im Fokus

Mountain Alliance: „Großer Digitalisierungsschub“

Furioses Börsendebüt für den Datenbankspezialisten Exasol. Einer der Profiteure: Die Münchner Beteiligungsgesellschaft Mountain Alliance AG (MA, ISIN DE000A12UK08), die auch nach einem Teilexit noch rund 2% an Exasol hält. Aktuell notiert die MA-Aktie rund 30 % unter dem NAV. Financial.de sprach mit MA-CEO Daniel Wild über die stärksten Digitalisierungstrends, die kritische Größe von 100 Mio. Euro Börsenwert, den neuen Investor und weitere Aktienkäufe.

Aves One AG: Kursziel 13,60 €

Die Aves One AG ist auch in der Corona-Krise als Bestandshalter von langlebigen Logistik-Assets mit langfristigen Mietverträgen gut aufgestellt. Das Unternehmen hat als Guidance einen Umsatz und ein EBITDA mindestens auf Vorjahresniveau verkündet. Unseres Erachtens sollte dies auch ohne Zukäufe gut machbar sein, da die im abgelaufenen Geschäftsjahr 2019 erworbenen Assets bereits zu einer höheren Umsatzbasis führen sollten. Auf Basis unseres DCF-Modells haben wir ein Kursziel in Höhe von 13,60 € ermittelt und vergeben ein KAUFEN-Rating.

Vonovia SE: Vonovia veröffentlicht Nachhaltigkeitsbericht: Wohnungsunternehmen wird Vorreiter bei Erforschung effizienter Technologien (News mit Zusatzmaterial)

04. Juni 2020, 11:00

Original-Research: B-A-L Germany Vz. (von Sphene Capital GmbH): Buy B-A-L Germany Vz.

04. Juni 2020